آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

نمونه کار لوگو و آرم اختصاصی


افتخار بزرگیست برای ما تا اعلام کنیم خلق لوگو شرکت یا نشان شما در آژانس آرمکده به انجام رسیده است. همواره پایبند به اصل طراحی حرفه ای هستیم آن هم طراحی آرم استاندارد بر اساس چارچوب های بین المللی.
آنچه که شما در بخش نمونه کار مشاهده می کنید صرفا یک طراحی و کسب یک نتیجه و نمایش به عنوان یک اثر یا نمونه کار آرم نیست، بلکه حاصل تفکر، دوراندیشی و نظرات و سلایق مدیران در حوزه های مختلف کسب و کار است که با دمیدن روح خلاقیت، نوآوری، تخصص و تکنیک در واحد طراحی و خلاقیت آژانس آرمکده تبدیل به مهمترین عنصر بصری برند که همان لوگو یا آرم است شده. لوگوی شرکت یا سازمان شما شایسته بهترین نوع طراحی است.

 

ویژگی های یک لوگو و آرم حرفه ای

1- منحصر به فرد بودن لوگو

طراحی لوگو شما باید قدرت حضور در بازار را داشته و بلافاصله توسط مخاطبان شما تشخیص داده شود. یک راه بسیار مناسب برای انجام این کار، عدم استفاده نشان های عمومی، تصاویر و یا آیکون های تکراری است. در حالی که طرح باید معرف کسب و کار شما باشد ولی در عین حال نشان دادن محصول یا خدماتی که شما فراهم می کنید در آرم الزامی نیست. استفاده از خلاقیت بالا، طراحی نوشتاری حرفه ای و تایپوگرافی نیز می تواند، ضمن اضافه کردن اعتبار به طرح لوگو، به منحصر به فرد بودن نام تجاری شما نیز کمک کند.

2- به یاد ماندنی بودن لوگو

یک طراحی حرفه ای و عالی ، نیاز به ایجاد یک حس طنین انداز در کاربران با نگاه اول دارد تا آن را به نشانی به یاد ماندنی تبدیل کند .به رسمیت شناختن نام تجاری شما در میان مخاطبان، به ساخت یک رابطه بین شما و مشتریانتان کمک خواهد کرد و باعث افزایش درصد اعتماد به نام تجاری شما و اعتبار شما در بازار خواهد شد. استفاده از یک طرح عالی و حرفه ای همراه با بازاریابی مناسب کمک خواهد کرد تا نام تجاری شما در صنف های مرتبط با کسب و کار شما در میان مخاطبان پای به عرصه بگذارد و همچنین این نام تجاری یک رقیب جدی برای دیگر رقبا در عرصه ی فعالیت به شمار آید.

3- انعطاف پذیر بودن طرح

یک لوگو طراحی شده حرفه ای باید بتواند به خوبی و بدون تغییر ماهیت و هدف خود در سراسر رسانه های مختلف جای بگیرد. به عنوان مثال قرار گیری آرم یک کمپانی در وب سایت رسمی آن شرکت ، باید توسط مشتریان، فوق العاده به نظر برسد. همچنین این نشان باید مشتریان بالقوه ای که کارت تجاری شما را دریافت می کنند و یا آرم شما را بر روی یک تابلوی تبلیغاتی بزرگ می بینند، تحت تاثیر قرار دهد. این به این معنی است که نشان شما باید طوری طراحی شود که در هر کانال تبلیغاتی به خوبی جای بگیرد و مشکلاتی از قبیل ترکیب بندی ضعیف، کیفیت نامناسب و یا دیگر مشکلات مقیاسی را نداشته باشد. اگر آرم شما قابلیت انتقال بی وقفه از یک رسانه به رسانه ی دیگری را نداشته باشد، مشروعیت شرکت شما را می تواند  تحت تاثیر قرار دهد.

4- گویا بودن نشان

اگرچه طراحی شما شاید به طور مستقیم  نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نباشد، اما به طور یقین باید هدفی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک آرم تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید، به طوری که این طرح مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار شما بیافزاید. بخشی از ایجاد یک طرح فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب (یا همان رنگ سازمانی)است که کمک می کند تا شمااحساسات بیننده ی خود را جادو کنید.

5- ساده بودن لوگو و آرم

طراحی اثربخش یک آرم در سادگی  آن نهفته است. بهترین طرح ها، ساده ترین آن ها هستند که جهت تاثیرگذاری بیشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده می شود، اما یک نشان موفق بدون این دو مورد نیز به راحتی برای مخاطبان قابل تشخیص می باشند. اضافه کردن افکت های اضافی و یا متن های غیر ضروری می تواند مخاطبان را از تصویر نمادین برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح شما بکاهد. همچنین استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشکال نیز می تواند ارزش کار شما را پایین آورند.

6- آموزنده بودن طرح

در حالی که طراحی آرم قوی برای یک شرکت ، لزوما نباید انعکاسی دقیق از کاری که کمپانی شما انجام می دهد منتقل نماید، اما باید آن طرح یک تجربه آموزشی برای مخاطبانتان در بر داشته باشد. نگاه به نشان شما باید به مخاطبان در درک نام تجاری شما کمک نماید، یا با انتقال آنچه که شما انجام می دهید، یا نشان دهنده ی فرهنگ شرکت شما باشد و یا خدماتی که شما برای مصرف کنندگان ارائه می دهید را به نمایش بگذارد. هم رنگی ، هم سیاه و سفید باشد! اگرچه رنگ بخش مهمی در طراحی یک طرح خوب تلقی می شود، اما ممکن است رنگ همیشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر نشان شما به صورت سیاه و سفید از جذابیت بالایی برخوردار نباشد، شما ممکن است توجه بخشی از مخاطبین خود را از دست بدهید. در نتیجه آرم شما باید به گونه ای طراحی شود که هم در شرایط رنگی و هم در شرایط سیاه و سفید (مانند مهر رسمی شرکت یا اوراق فکسی) جذاب باشد و توجه کاربران را به خود جلب نماید.

7- ماندگاربودن آرم

نشان شما هرگز نباید تاریخ انقضاء داشته باشد. بهترین طراحی برای شرکت شما در آینده نیز، زیبایی خود را حفظ می نماید و حتی زمانی که شما طرح خود را مدرن سازی کنید نیز بیانگر هوییت اصلی تجارت شما خواهد بود. در نتیجه برای انتخاب طرح خود از ساختاری استفاده کنید که همیشه در عرصه باشد و به مرسومات کوتاه مدت و مد روز فکر نکنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که طرح شما تنها فرهنگ مرسوم شده ی حال حاضر را به نمایش نمی گذارد، زیرا که در آینده ارزش خود را از دست خواهد داد.

اصول طراحی لوگو

امروزه طراحی به یاد ماندنی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است. لوگوی به یاد ماندنی ابزاری مؤثر در دست بازاریاب‌ها برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کارها به شمار می‌رود. اما اصول‌های پایه‌ای زیادی برای ساخت لوگویی منحصر به‌فرد وجود دارد. اگر برای طراحی لوگو خوب فکر شود، لوگو می‌تواند باعث رشد کسب و کار شود. در ادامه با ما همراه باشید تا 8 گام مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم.

ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به تهیه‌ی آن‌ها فکر می‌کنند. این ابزار شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، بسته بندی، تراکت و غیره می‌شوند. اما لوگو مهم‌ترین آن‌هاست. لوگو به مشتری کمک می‌کند محصول شرکت شما را در یک نگته بشناسد.

چرا رعایت اصول طراحی لوگو اهیمت دارد؟

لوگو در پیشبرد کسب و کارها در دنیای رقابتی امروز اهمیت بالایی دارد. کسب و کار شما باید با شرکت‌های به نام قدیمی و نیز شرکت‌های تازه‌کار رقابت کند. درست است که طرح بازاریابی مناسب ضروری است اما مهارت‌های ارتباط تصویری نیز به همان اندازه مهم هستند. با کمک ابزارهای تصویری مثل لوگو، کسب و کار می‌تواند ارتباطی آنی با مخاطب برقرار کند

حتماً می‌دانید و قبول دارید که در دنیای فوق رقابتی امروز، اداره کردن کسب و کار ساده نیست. طبق گزارشات، 80 درصد از کسب و کارهای کوچک در همان سال اول تعطیل می‌شوند. بقیه نیز ظرف دو تا سه سال از بازار محو می‌شوند. فقط تعداد انگشت شماری می‌توانند جای خود را حفظ کنند. 

اما کدام کسب و کارها شکست می‌خورند و کدام یک طعم موفقیت را می‌چشند؟ دیده شده است که شرکت‌هایی که تلاش مضاعفی کرده و سعی می‌کنند هویت بصری برند خود را قوی بسازند، در بازار موفق می‌شوند. کسانی که به برندسازی اهمیت نمی‌دهند، محکوم به شکست هستند.

ایجاد ارتباط تصویری خوب با مردم برای موفقیت هر کسب و کاری مهم است؛ برای همین است که کارآفرینان امروزی بر ایجاد ارتباط تصویری منحصر به‌فرد تاکید ویژه‌ای دارند.

اما طراحی یک لوگو خوب و مناسب دارای قواعد و اصولیست که در ادامه می خواهیم به بررسی اصول طراحی لوگو بپردازیم.

اصول طراحی لوگو

لوگو بخش حیاتی هرکسب و کاری در بازاری محسوب می‌شود که رقبای بسیاری در آن به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. لوگو تبدیل به ابزار بازاریابی مؤثری شده است تا محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان هدف برساند. اما این مزایا فقط در صورتی وجود خواهند یافت که طراحی لوگو حرفه‌ای باشد. در ادامه برخی اصول طراحی لوگو را معرفی خواهیم کرد.

1. طرحتان باید ساده باشد

یکی از اصول طراحی لوگو ی خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

لوگوی قوی عناصر و المان‌های کمی دارد که هر کدامشان را می‌توان به سادگی شناسایی کرد و در انتقال حرفی که می‌خواهید بزنید، نقش دارند. اگر عناصری در لوگوی خود دارید که نقشی در کلیت طرح ندارند، آن‌ها را دور بریزید. بنابراین، اولین و مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، خودداری از پیچیدگی و ساده کردن طرح لوگو تا حد امکان است. طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطبان می‌توانند پیام کسب و کار را از طریق طرح لوگو بفهمند.

لوگوهای پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بسیار می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیننده شود و یک طرح ساده نیازی به توضیح کارشناسی ندارد و حتی بینندگان معمولی نیز می‌توانند فوراً پیام لوگو را بفهمند.

2. طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد

می‌خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. از طرف دیگر، تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. اگر لوگوی خود را مکرراً طراحی کنید، مشتریان شما گیج و گم خواهند شد.

لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. چون در این صورت شرکت شما به نظر مشتریان آینده قدیمی و از مد افتاده به نظر خواهد رسید. فقط کافی است دقت کنید رویکردی کلی مدرن باشد و عناصر خاصی مثل رنگ‌ها و رویه‌ها را در لوگو به کار ببرید.

3. استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها

توجه داشته باشید که طرح لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ‌ها این توانایی بی‌نظیر را دارند که احساسات ما را بر انگیزند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می‌بینیم، حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا می‌کنیم.

این یعنی اگر کسب و کار شما با محصولات یا خدماتی سر و کار دارد که مخاطب آن نسل جوان است، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید. آبی با هوش و دوستی مرتبط است بنابراین در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، لینکدین و غیره به کار رفته است. صورتی نماد ملایمت بوده و معمولاً در هر چیزی که مربوط به محصولا زنانه مثل لباس یا کفش است، به کار می‌رود. زرد رنگ امید و تازگی و سبز رنگ طبیعت، تازگی و سلامت است.

بنابراین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید، برانگیزند. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می‌خواهید از طریق لوگوی خود به مشتریان هدف منتقل کنید.

4. لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد.

کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.