آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

معرفی حرفه طراحی لوگو و مقایسه درآمد طراح لوگو در ایران و خارج

طراحی لوگو مخصوص برند تجاری، به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. این آرم‌های زیبا و گاها باشکوه می‌تواند تا حدود زیادی بر ادامه مسیر تجاری و دنیای کسب و کار افراد تاثیر داشته باشد، لوگوها توسط مغزهای خلاقی شکل می‌گیرند که در دنیای امروز به اسم طراحان لوگو آنها را می‌شناسیم. این طراحان هستند که با قرار دادن حروف در فونت و سایزهای مختلف و همچنین انواع رنگ‌ها با طیف‌های گوناگون در کنار یکدیگر، به لوگو جان می‌دهند و تصاویر شگفت انگیزی را خلق می‌کنند. طراحی لوگو هنری سخت و در عین حال چالش برانگیز است، برای داشتن لوگوی خاص و حرفه ای که در ذهن مخاطب اثر بگذارد و به راحتی اهداف شرکت‌های تجاری و ایده‌های آن‌ها را به مردم منتقل کند باید زمان و هزینه صرف کرد.

لوگو چیست؟

لوگو یک کلمه یونانی به معنای نشانه و نماد است در واقع برندی است که هویت کسب و کار شما را از سایرین متمایز می‌کند و مانند امضا یا اثرانگشت تجاری در کار شما عمل می‌کند. طراحی لگو به سه روش نوشتاری، تصویری و ترکیب نوشتار و تصویر انجام می‌شود. می‌توان گفت لوگو یک نقاشی هدفمند است، یک هویت برای هر نوع کسب و کاری. لوگو نوع فعالیت تجاری شرکت‌ها را نشان می‌دهد. اگر به زیبایی طراحی شده باشد می‌تواند برند یا کسب و کار شما را در جهان به نمایش بگذارد. تاثیری که لوگو بر ذهن مخاطب می‌گذارد غیر قابل انکار است؛ به صورتی که مخاطب به محض دیدن لوگو، محصول در ذهنش تداعی می‌شود.

یک طراح لوگو به چه نیاز دارد؟

برای اینکه بتوانید یک طراح لوگو حرفه ای باشید، باید تا حدودی با این هنر و کاربرد آن آشنا شوید. برای کسب در آمد از این کار ظریف و هنرمندانه علاوه بر اینکه به ذوق، سلیقه و استعداد نیاز است؛ باید تا حدودی نیز با دنیای تجارت، بازرگانی و ارتباطات آشنایی داشته و در آخر با کسب تحصیلات دانشگاهی مربوط به طراحی، دانش خود را کامل کنید. درآمد طراح لوگو با داشتن تمام خصوصیات ذکر شده، می‌تواند قابل توجه باشد. یک طراح لوگو باید توانایی بررسی و تحلیل کسب و کارها را داشته باشد و همچنین بتواند لوگوهای شرکت‌های رقیب را بررسی و آنالیز کند. درآمد طراح لوگو که کار را به صورت سفارشی انجام می‌دهد، براساس سابقه طراح و حرفه ایی بودن آن متفاوت است.

انواع طراحی لوگو

در حال حاضر طراحی لوگو به دو صورت آنلاین و سفارشی است. اگر می‌خواهید در وقت و هزینه صرفه جویی کنید، بهتر است طراحی لوگو به صورت آنلاین باشد. اما اگر صاحب شرکت معتبر و مهمی هستید و قصد دارید طراحی لگو شما، خاص و معنادار باشد، لوگو را به طراحان حرفه ایی سفارش دهید و برای آن زمان و هزینه صرف کنید. زیرا انتخاب با لوگوی نامناسب به اعتبار شرکت و حرفه خود لطمه وارد می‌کنید. در عین حال اگر لوگو جذاب و در ارتباط با موضوع کسب و کار باشد مخاطبان و مشتریان شما افزایش پیدا می‌کنند.

تعدادی از برترین طراحان لوگو در ایران

در سال 1315 استاد ممیز در تهران متولد شد. همه ایشان را با نام پدر گرافیک ایران می‌شناسند. به لطف تلاشی که در زمان خود کردند، گرافیک به عنوان رشته تحصیلی وارد دانشگاه شد از جمله طراحی‌های وی می‌توان به لوگو شرکت سایپا و لوگوی آتش نشانی اشاره کرد.

استاد داریوش مختاری که در سال 1334 در خرم آباد به دنیا آمدند. ایشان سال 1336 از دانشگاه هنرهای زیبایی تهران فارغ التحصیل شدند.

استاد زهرا بیان متولد سال 1318 در تهران هستند. مهمترین طراحی لوگو ایشان، لوگو شرکت هواپیمایی هما است که در سال 2013 به عنوان زیباترین لوگو در جهان شناخته شد.

طراحان لوگوی معروف خارجی

راب جانوف فردی است که لوگو اپل را طراحی کرد.

فرانک رابینسون دفتر دار دکتر پمبرتون بود. او کوکاکولا را که تلفیقی از گیاه کاکائو و میوه درخت کولا است با خط خوب و پیچ و تاب‌های چشم نوازی نوشت و توانست نظر پمبرتون را جذب کند. اینگونه بود که کوکاکولا یک برند جهانی شد.

طراحی لوگو در ایران

ایرانیان اساسا هنرمند و خوش ذوق هستند. با اینکه تقریبا از 40 سال پیش طراحی لوگو در ایران وجود داشته، اما متاسفانه این کسب و کار هم، مانند سایر شغل‌های مرتبط رونق زیادی ندارد. البته امروزه با افزایش کسب و کارهای دیجیتال دردنیای مجازی و واقعی و همچنین فراگیر شدن کاربرد محصولات آنها، تا حدودی طراحی لوگو مورد توجه صاحبان مشاغل است. از این رو افراد زیادی می‌توانن به فکر کسب درآمد از هنر طراحی لوگو باشند.

عوامل مؤثر بر درآمد طراح لوگو در ایران

عواملی که بر روی طراحی لوگو تاثیر دارد، عبارتند از:

مهارت و توانایی طراح لوگو

یک طراح لوگو موفق باید با استفاده ازابزارهای گوناگون مانند استعداد، خلاقیت، دانش اقتصادی و هنری خود، علامت تجاری مناسب و تاثیر گذاری برای کسب وکار شما خلق کند.

روش و سبک طراحی

هر طراحی در کار خود از سبک خاصی استفاده می‌کند که پیچیدگی و زیبایی سبک بر در آمد طراح لوگو تاثیر دارد، مانند سبک انتزاعی.

محیط کار

فضای کار طراح لوگو بر میزان درآمدش تاثیر مستقیم دارد، عده‌ایی از طراحان با شرکت یا سازمان همکاری می‌کنند، مزایایی مثل بیمه و مرخصی دارند به علاوه حقوق ثابتی که هر ماه به حسابشان واریز می‌شود. اما بعضی از طراحان به صورت شخصی یا فریلنس کار می‌کنند. درآمد آنها به دلیل عدم بیمه و وجود خرج‌های اضافی متغییر است که گاهی برای تطابق دخل و خرج مجبور به افزایش درآمد هستند.

مقایسه درآمد طراح لوگو در ایران و خارج از کشور

برای اینکه بتوانیم میزان درآمد طراحی لوگو در ایران را تخمین بزنیم باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد اما، تقریبا هزینه ساخت لوگو از 50 هزار تومان شروع شده و به 10 میلیون تومان نیز می‌رسد. این اختلاف قیمت به دلیل زمان بر بودن این حرفه است که گاهی تا روزها طول می‌کشد.

یک طراح حرفه ای برای خلق یک لوگوی خاص و زیبا نیاز دارد در مورد تمام جوانب بازار آن کسب و کار تحقیق کند و در پایان با ترکیب مهارت، دانش و خلاقیتش یک طرح خوب و تاثیر گذار را تحویل مشتری دهد. در اینصورت ممکن است هزینه لوگو 10 میلیون تومان باشد. اما برای طراحی لوگوهایی که هزینه و زمان کمتری نیاز دارند، معمولا از نرم افزارهای ساخت لوگو استفاده می‌کنند.

گاهی نیز طراح فردی است که دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارد و در این صورت هزینه طراحی لوگو پایین است. درآمد طراحی لوگو خارجی‌ها هم تقریبا مانند ایران است، به طوری که در بعضی از کشورها در آمد طراحان لوگو بسیار پایین و در برخی دیگر به میزان قابل توجهی بالا است.

طبق مطالعه‌های صورت گرفته درآمد طراح لوگو در سویس از همه کشورها بیشتر است. این کشور برای گرافیست‌ها و طراحان لوگو مانند بهشت است. میتوان گفت کشور سویس با اینکه بافت روستایی دارد اما در همه ی زمینه‌ها از جمله محیط زیست، دامداری و اقتصاد جزیی از بهترین‌هاست.

در پایان

درآمد یک طراح لوگو در سویس با وجود آغوش بازی که برای این کسب و کار وجود دارد خیلی بیشتر از میانگین جهانی است و طراحان از زندگی خوب و مرفهی در این کشور بهره مندند. پس از سویس چند کشور دیگر نیز هستند که درآمد طراحان آنها بالا است؛ شامل کشورهایی می‌شوند که متوجه اهمیت لوگو در موفق شدن کسب و کارها یا عدم موفقیت آنها شده اند. از جمله این کشورها پس از سوییس می‌توان به ژاپن، ایالات متحده آمریکا، آلمان، ایرلند، انگلستان، استرالیا، نیوزلند، دانمارک، نروژ و کانادا اشاره کرد. تاکنون متوجه شده‌اید که درآمد یک طراح لوگو در خارج تقریبا بیشتر از ایران است.

برای استخدام طراح لوگو در شرکت آرمکده روی لینک کلیک فرمایید.

برای سفارش طراحی لوگو روی لینک کلیک فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد