آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

آرم ونماد

اصول طراحی لوگو مونوگرام

چگونه می توانید یک داستان را تا حد ممکن با کلمات کوچک یا حروف بیان کنید؟ با ایجاد لوگوی مونوگرام!

این علائم در اواخر قرن نوزدهم ، مخصوصاً در صنعت مد ، شکوفا شد. مارک های لوکس مد مانند

Louis Vuitton ، Chanel و Gucci دارای برخی از نمادین ترین طرح های لوگوی مونوگرام هستند 

- آنها چندین دهه است که وجود دارند و در سراسر جهان شناخته می شوند. نمونه های معروف دیگر

 عبارتند از Hewlett-Packard (HP) و Life’s Good (LG).

نکته جالب در مورد طراحی مونوگرام ارزش احساسی آن است - استفاده از حروف کلمات اختصاری به یاد

 ماندنی و ارتباط عمیق تری با نام شرکت دارد. اگر به دنبال طراحی لوگو حرفه ای و یا سفارش طراحی لوگو

هستید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود. همچنین شما می توانید برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو حرفه ای 

با کارشناسان آرمکده تماس بگیرید.

لوگوی مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف (به طور سنتی سه) برای ایجاد یک نماد واحد
 تشکیل شده است. لوگوهای مونوگرام معمولاً برای نشان دادن حروف اول شخص یا مشاغل استفاده می شود. حروف
 در این سبک لوگو همچنین ممکن است با تصاویر ترکیب شوند تا مفهوم نام تجاری را بیشتر نشان دهند.
تک نگاره ها یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی هستند ، که اولین استفاده یونانیان باستان بر روی سکه ها برای 
نشان دادن شهرهای مختلف بوده است. در طول تاریخ ، مونوگرام ها اغلب توسط نقاشان بر روی آثار هنری خود و 
همچنین توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز (اغلب برای اعلام اموال) و دعوت نامه های عروسی به آنها تکیه
 می کردند ، استفاده می شده است.
چه موقع آرم مونوگرام را برای تجارت خود انتخاب کنید
هنگام طراحی لوگو ، چیزی را می خواهید که در عین اثبات ماهیت برند شما (با احساساتی که می خواهید مردم با مارک
 شما ارتباط داشته باشند) با مخاطبان مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. 
لوگوی Chanel را در نظر بگیرید: حروف دست نویس سریف احساس تجمل ، کلاس و انحصاری بودن را برمی انگیزد.
لوگوهای مونوگرام به خوبی در بازارهای جهانی کار می کنند و برای شرکت هایی که نام آنها بلند یا دشوار است ، انتخابی 
هوشمندانه است. آنها نیز به راحتی به خاطر سپرده می شوند - همه می دانند LV مخفف Louis Vuitton است و اگرچه
 نام فرانسوی است و همه به زبان فرانسه صحبت نمی کنند ، اما به یاد ماندنی است. 
در مورد انتخاب این نوع لوگو فکر کنید اگر:
نام کسب و کار شما در سمت طولانی تر است
اگر نام شما در سمت طولانی تر است یا از چندین کلمه تشکیل شده است ، ممکن است نمایش آنها 
در لوگو دشوار باشد.
ارکستر سمفونیک لندن را به عنوان مثال در نظر بگیرید. مطمئناً می تواند شروع به دهان کند (سعی کنید پنج بار
 آن را بگویید!) ، بنابراین شرکت یک لوگوی سه حرفی ساده را برای لوگوی خود انتخاب کرد. آنها حتی با ایجاد 
تصویر هادی و باتوم با حروف ، یک قدم جلوتر رفتند!
نام کسب و کار شما به طور طبیعی می تواند به مخفف تبدیل شود
آیا نام شما از نظر فنی کمی بیشتر است یا طولانی تر است ، ببینید آیا می توانید آن را به صورت مخفف کوتاه
 به خاطر بسپارید. این تاکتیک برای مشاغل دارای بازارهای جهانی به خوبی کار می کند ، زیرا تلفظ و تشخیص آنها آسان است.
شرکت معدنی و تولیدی مینه سوتا هنگام ایجاد لوگوی خود این مسیر را به سادگی کوتاه کرد و نام خود را به "3M"
 کوتاه کرد.
تجارت شما دارای روابط خانوادگی است
سبک مونوگرام برای مشاغلی که ریشه خانوادگی دارند بسیار عالی عمل می کند ، زیرا مونوگرام ها ابتدا به عنوان
 مفهومی که دارای ارزش احساسی است شروع شد. لوگوی Louis Vuitton به عنوان یکی از موفق ترین 
خانه های مد لوکس در جهان ، نمونه بارز یک مونوگرام است که سابقه خانوادگی در پشت آن وجود دارد.
تجارت شما بازارهای جهانی را پوشش می دهد
آیا تجارت شما بازارهای خارج از کشور اصلی خود دارد؟ یک مونوگرام در نظر بگیرید که تشخیص و به خاطر سپردن
 آن برای مردم سراسر جهان ساده خواهد بود.
مونوگرام جنرال الکتریک با نوع حروف سفارشی خود کمی بیشتر در سمت انتزاعی است. اگرچه همه نمی دانند که نام 
این شرکت جنرال الکتریک است ، اما حداقل "GE" را تشخیص می دهند.
شما نمی خواهید از یک نماد تصویری یا انتزاعی استفاده کنید
اگر ترجیح می دهید از نمادی در لوگوی خود استفاده نکنید و می خواهید نام شرکت شما به تنهایی مشخص شود ،
 ممکن است این سبک لوگو یک گزینه باشد. همچنان می توانید با ترکیب حروف اول و ساختن چیزی دلخواه خود ،
 یک لوگوی بصری جذاب ایجاد کنید.
هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را شروع می کنید ، سعی می کنید نام تجاری خود را ایجاد کرده و 
آگاهی را در مورد آن افزایش دهید. در این مورد ، شما می خواهید با تنوع مونوگرام با نام کامل مشاغل خود در
 زیر یا کنار مونوگرام شروع کنید.
سپس می توانید از تک نگاره به تنهایی در فضاهای کوچکتر مانند تصاویر نمایه رسانه های اجتماعی یا موارد دلخواه 
وب سایت استفاده کنید.
نکات طراحی لوگوی مونوگرام
در اینجا چند نکته برای بررسی قبل از ایجاد لوگوی مونوگرام وجود دارد:
1. یک نوع حروف مشخص پیدا کنید
این سبک طراحی لوگو مستلزم توجه به نوع حروف مورد نظر شما است. لوگوهای مونوگرام همه در مورد حروف هستند ،
 بنابراین یافتن حروف حروف که نشان دهنده شخصیت برند شما و مخاطبان مورد نظر شما باشد بسیار مهم است.
چگونه فرایند انتخاب حروف برای لوگوی مونوگرام خود را آغاز می کنید؟ این سوالات را از خود بپرسید:
آیا می توان نام کسب و کارم را کوتاه کرد؟
چند نامه می خواهم شامل شود؟
چگونه از مونوگرام خود استفاده کنم و مردم آن را در کجا مشاهده خواهند کرد؟
وقتی به این سوالات پاسخ دادید ، آزمایش را شروع کنید! آیا به دنبال یک ظاهر زیبا و دقیق هستید؟ یک نوع حروف
 اسکریپت را امتحان کنید. چیزی کلاسیک تر و شیک تر می خواهید؟ یک سری را در نظر بگیرید.
 
اگر احساس می کنید ماجراجو هستید ، از کاوش در حروف تایپی نترسید و یا حتی به صورت آزاد دست به کار شوید. 
از منطقه راحتی خود خارج شوید و تا جایی که می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید تا به یک مونوگرام خوشحال برسید.
 
2. آن را با یک ویژگی شخصیت مخلوط کنید
با یک مونوگرام دو یا سه حرفی ، می توانید با ایده ویژگی یک شخصیت بازی کنید.
به عنوان مثال تنیسور حرفه ای معروف ، راجر فدرر را در نظر بگیرید. مونوگرام مورد استفاده برای نام تجاری
 شخصی او دارای اولین و آخرین حروف اولیه است. با این حال ، بخش هایی از این حروف مفقود شده و تکمیل
 تصویر "RF" را به مغز ما واگذار می کند.
تک نگاره ها بدون شک چالش برانگیزترین لوگوی تک نگاره برای ایجاد هستند. ساختن یک حرف به اندازه کافی
 قدرتمند و مستقل ، کار ساده ای نیست ، اما می توان آن را انجام داد.
یکی از نمادین ترین لوگوهای تمام دوران را بگیرید: لوگوی مک دونالد. حرف "M" توسط طراح جیم شیندلر با 
"طاق های طلایی" معروف به ارتفاع جدیدی رسید. طاق طلایی که یادآور سیب زمینی سرخ کرده در سطح جهانی
 است ، برداشتی خلاقانه از حرف مستقل "M." است.
3. رنگ را عاقلانه انتخاب کنید
وقتی صحبت از ایجاد آرم های تک نمودار می شود ، کمتر است. تعداد رنگ ها را محدود کنید و از دو رنگ بیشتر 
برای قوی نگه داشتن حروف مونوگرام خود استفاده نکنید.
 
مشکی به ویژه در صنعت مد ، به عنوان یک رنگ لوگو محبوب است ، زیرا همه کاره و کم رنگ است. همراه با رنگ 
سفید ، برای کار با تغییرات معکوس ایده آل است.
 
مارک جواهرات Mejuri یک مونوگرام خوش طعم (مانند محصولات خود) "M" را انتخاب کرد که در یک
 محفظه دایره ای به رنگ سیاه محصور شده بود. این برند همچنین از تنوع رنگ آرم طلا در برخی از مواد بازاریابی
 خود استفاده می کند.
رنگ قرمز و آبی اغلب در طراحی لوگوی مونوگرام ، چه به تنهایی و چه در ترکیب با یکدیگر استفاده می شوند.
 در حالی که رنگ قرمز احساس قدرت و هیجان را برمی انگیزد ، آبی احساس اعتماد و قابلیت اطمینان را منتقل می کند.
بسیاری از مشاغل از یک رنگ استفاده می کنند ، زمانی که حروف برجسته یا تزئینی بیشتر رایج هستند. در مواردی که
 شخصی از دو رنگ استفاده می کند ، رنگها رنگهای اصلی مارک تجاری هستند و در برقراری ارتباط با آنها اهمیت زیادی دارند.
4. با شکل و طرح آزمایش کنید
مطمئناً لوگوهای مونوگرام در بیشتر موارد فقط از حروف تشکیل شده اند ، اما شکل در طراحی کلی آنها نقش بسزایی دارد
 - این به طرح حروف استفاده شده در یک مونوگرام برمی گردد.
رایج ترین آن یک طرح افقی با حروف همپوشان است که به شکل مستطیل سنتی قرار می گیرد. برند لوکس مد
 Yves Saint Laurent با مرتب کردن حروف اصلی "YSL" در جهت عمودی از این امر دور شد.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از گزینه های چیدمان دیگر برای انتخاب وجود دارد:
قفل شده: این یک سبک محبوب است زیرا همه کاره است و می تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این
 طرح حداقل به دو حرف نیاز دارد.
مهر نامه: از نظر رسمی تر ، مونوگرام مهر حروف برای مارک های سنتی تر کار می کند و ممکن است سابقه ای در پشت آن باشد
آینه کاری شده یا چرخانده شده: این چیدمان چشم نواز هنگامی که با دو حرف انجام شود ، بسیار موثراست و افراد را 
مجبور به انجام دو کاره می کند و برای برندهایی در زمینه های خلاقانه مانند آژانس های طراحی و دکوراتورهای
 داخلی به خوبی کار می کند.
انباشته: آیا به فکر رویکرد غیر سنتی هستید؟ یک مونوگرام انباشته را در نظر بگیرید. این طرح منحصر به فرد با دو تا چهار
 حرف خوب کار می کند و مطمئناً توجه را به خود جلب می کند. بهتر است از یک نوع تمیز serif یا sans-serif
 استفاده کنید زیرا ممکن است با یک نوع خط اسکریپت نامرتب به نظر برسد.
غیر رسمی: یک مونوگرام غیررسمی کمی جالب تر ، راهی عالی برای نشان دادن شخصیت برند شما است. به طور معمول
 یک حروف دست نویس است ، این برداشت شخصی تری از این سبک لوگو است. یک مونوگرام غیر رسمی بیشتر برای
 یک وبلاگ یا مارک لباس معمولی در نظر بگیرید.
چگونه از مونوگرام خود استفاده خواهید کرد؟
می توانید از آرم مونوگرام بر روی تصاویر فاویکون ، علامت های علامت ، لوازم التحریر ، نشان ها ، پین ها و موارد دیگر
 استفاده کنید. تصور روشنی از محل نمایش لوگوی شما در لوازم التحریر عروسی دارید؟ کالا؟ کیسه های خرید؟ این
 که بدانید لوگوی شما دقیقاً در کجا بیشتر ظاهر می شود ، در تصمیم گیری های طراحی شما کمک می کند.
لوگوهای مونوگرام داستانی را بیان می کنند. آنها نشان می دهند که ما کیستیم در حالی که به سنت و هویت برند وفادار
 هستیم. آنها راهی درخشان و شخصی برای شناخته شدن برند شما هستند.
از آنجا که آنها با اعلام هویت یک فرد ، خانواده یا موسسه برای عموم مرتبط هستند ، تک نگاره ها احساسی ترین انتخاب
 در طراحی لوگو هستند.
نکته مهم در طراحی مونوگرام این است که هرکسی می تواند آن را انجام دهد. کافی است کمی تخیل داشته باشید و
 بدانید چگونه می خواهید این یک تا سه حرف را ارائه دهید. همین امروز سازنده لوگوی آنلاین ما را امتحان کنید تا 
فونت ها ، طرح ها ، رنگ ها و موارد دیگر را کاوش کنید!
 
منبع: https://looka.com/blog/monogram-logo-design/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد